tisdag, maj 24, 2011

Ny design...

Nu har jag prövat på hur det blev med velour som foder på halsbanden! :)
Det blev jättemjukt & mysigt...säker något som uppskattas av våra nakenfisar *ler*
Sen har jag fått gjort 2st nomehalsband med dekorbandet "celtic knot" i silver & blått!

Rosa velour med stjärnor & rhinestones å första bokstaven i hundens namn...

Ett riktigt tjejigt halsband...hihi

Här ser man hur martingal halsbandet fungerar... 

Dekorbandet celtic knot i blått med fuskskinn som foder gjort i nome utförande

Celtic knot i silver fodrat med svart microfleece...

Dessa halsbanden är gjorda på en stomme av 20mm nylonband & total bredd med foder är 30mm priset kommer ligga på ca 90kr för halsband som har ett A:mått  upp till 32cm.
A:måttet är halsbandet helt stängt & B:måttet så stort som hunden behöver för att få det över huvudet.

Skall se om jag hinner å få fixat till bilder,mått & priser på till salusidan på dom halsbanden som jag har färdiga men det får bli en annan dag...kanske det dröjer helt till nästa vecka...hihi

Jag har lite annat & fixa innan dess för yngsta dotteren är konfirmant först kommande söndag & här i Norge är det en stooor sak som kräver massa mat blommor ,bordpynt & många hyr lokal men vi skall vara hemma hos farmor men det blir väl ca 25 gäster som skall äta mat & dessert *ler*
Iselin (dottern) går mest å undrar hur mycket pengar & presenter hon kommer att få..här är belopp som 18-20000 inte ovanligt + att tjejerna får bunad (folkdräkt) som kostar ca 15000kr med tillhörande smycken så det är dyrt att ha konfirmant...det är inte så som det var när jag konfimerade mig hemma i Sverige på 80- talet*asg*

Ha det gott...

Inga kommentarer: