måndag, maj 30, 2011

Iselin's konfirmation 29/5 2011

Ja då har vi äntligen landat efter massa förberedelser till Iselin's konfirmation.
Här i Norge är det en ganska STOR begivenhet...ungarna får sjukt mycket pengar& presenter flickorna får oftast bunad (folkdräkt) & Iselin var inget undantag men lyckligtvis fick hon sin bunad av farmor för annars så hade jag fått spara i mååååånga år för att få råd till en sån (kostnar ca 36000 med tillhörande smycken). Men av mig & sambon fick hon ny laptopp & den föll helt i smaken *ler* & så fick hon snuskigt mycket pengar!!!! Men hon hade en i sin parallelklass som fick 162.000kr *galenskap* men så mycket fick inte Iselin...

Några få bilder från dagen...

Konfirmanden i sin bunad....

alla gratulationskorten....

Blomsterdekoration.....temafärgen var lila

Fina tårtan....


Kommer mer bilder en annan dag...äldsta dottern var fotograf för dagen med systemkameran. Så dom bilderna har jag inte fått sett ännu....men hon är duktig på att ta fina bilder så det ska bli kul & se vad det blev. Hoppas på att några passar som tackkort & något till att förstora till att ha på väggen! *s*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Galet vacker klänning Lena.....så fin tårta med

Ja du det var gåvor det :)
Mina har inte ens velat konfirmeras så är det med det.

mvh nini & Prinzen

Lena sa...

Tack Nini...ja hon var vacker tösen
i sin "bunad" Det är en SnnmørsBunad
som kallas Märta stacken & den
tillhör vårat fylke (län).
Pussa & krama galet mycke på
finaste Prinzen från mig & Grabbarna.