söndag, maj 08, 2011

Härligt varm dag...

Idag har det varit varmt & skönt här i Ålesund...ca 22grader i skuggan i Maj det är vi inte
bortskämda med precis :) Så jag tog med mig grabbarna upp på favorit ängen så att dom
kunde få springa av sig ordentligt! Men efter bara en liten stund kom DumDum på att skogen var mer lockande...jaha där stog jag dumt & ropade kom till en hund som helt plötsligt hade blivit stendöv , Dio var jätteduktig & stannade fint kvar hos matte *duktig kille
så jag fick slänga ifrån mig kameran plus att jag tog & kopplade Dio för å traska efter den
döva hunden. Men där var väl ingen liten prickig hund runt svängen *muttrade förbannade skit hund*
Men helt plötsligt efter å ha frågat Dio högt om han ville ha nammis så kom skogsmulle
springande som en raket med tiggöronen på nammis var? 
fick med honom tillbaka till ängen & Dio bjöd upp till kinesrejs & DumDum var helt med på det i ca 2minuter då tog lusten på skogen överhand igen & vips så försvann den lilla nakna rumpan ur sikte igen.... då tappade jag lusten att vara på ängen så jag samlade ihop kamera,hundgodis & cigg kopplade Dio & gick för å hitta skithunden! Så slutet på historien blev att vi gick skogsrundan istället Dio fick gå lös & DumDum fick vara  kopplad *mohahaha
skall lova att han vart sur ;) 


Nu i kväll har vi grillat färdig marinerade spareribs ,majs & så hade vi jättegod potatissallad 
till *mums*
Nu sitter jag & samlar kraft till å bada dom två nakna...hehe måste väl gå över dom med rakapparaten oxå ...tog det grövsta med trimmern igår så det är bara finputsen kvar! :D


några bilder från den irriterande turen idag...& ett par från igår!


Bröderna Bus innan trimmern kom fram igår 

 Finaste Felix håller koll från altanen

 fulla av bus....

 mattes duktiga kille <3

 man blir varm av att rymma hela tiden *s*

 lite godissök

 rymmaren är grym med nosen & spårar som den värsta jakthunden *ler*

 skönt med lite vind i håret :)

 killen som fick gå lös i skogen...hihi

Dio hittade nåt som luktade gott bland träden (säkert hjortskit)

 tillbaka på ängen...

 lite utsikt från " våran " äng...fortfarande lite snö kvar i fjällen!

Ha det bäst.....nu är det bad dags ;)

1 kommentar:

Katarina Nimrodsson sa...

Hej
Tack för komentaren på min blogg. Har varit och tittat runt på din sida helt underbara hundar så söta. Oj så duktig du är på att sticka Jag stickar också lite grann är ju så roligt att ta på dom små fyrfota vännerna.

kramiz katarina och Trixi